Strategikonferansen 2020 i opptak og ekstramøte i formannskapet

Her finner du opptaket fra strategikonferansen 2020, og fra ekstramøtet i formannskapet samme dag.

Torsdag 11. juni 2020 var Lyngdal kommunes folkevalgte og administrasjonen samlet til sin årlige strategikonferanse. På sett og vis en historisk samling, ettersom dette var den første av sitt slag i den nye kommunen. Tidligere har strategikonferansen strukket seg over to dager. Denne gangen ble samlingen gjennomført i løpet av én intensiv dag i Lyngdal kulturhus.

Strategikonferansen 2020 Jan Kristensen.png
Ordfører Jan Kristensen ønsker velkommen til strategikonferansen 2020.

På grunn av smittevernhensyn var ikke konferansen åpen for publikum eller media. Men den ble overført direkte på Kommune-TV. Nå kan du se det redigerte opptaket fra konferansen, som strakk seg over åtte og en halv time. Opptaket fra samlingen er på nærmere sju timer, ettersom pauser i programmet er klippet bort.

Strategisamlingen har som mål å løfte fram til diskusjon noen hovedpunkter knyttet til kommunens framtidige satsningsområder. Ikke unaturlig var økonomi og efektivisering en vesentlig del av programmet denne gangen. Herunder det som kommunedirektør Kjell Olav Hæåk omtalte som "elefanten i rommet" da han på tampen av kommunestyremøtet torsdag 4. juni presenterte forslaget til program. Nemlig eiendomsskatt.

Det redigerte opptaket fra konferansen finner du via lenken under. I saklisten kan du kjapt navigere mellom og velge ut de programpostene du ønsker å se.

Strategikonferansen 2020

Hele programmet for strategikonferansen kan lastes ned via den blå knappelenken.

Program strategikonferansen 2020

Bildegalleri fra strategikonferansen

Klikk på bildet for å gjøre det større.

Strategi 2020 Ann Karin Fuglestad.png
Rådgiver Ann Karin Fuglestad.
Strategi 2020 Eivind Arnt Husøy.png
Eivind Arnt Husøy (Ap)
Strategi 2020 Ingrid Alden.png
Ingrid Alden er virksomhetsleder for barneskolene.
Strategi 2020 Kristine Valborgland med lerret bak.png
Kommunalsjef Kristine Valborgland.
Strategi 2020 Kristine Valborgland.png
Kommunalsjef Kristine Valborgland.
Strategi 2020 oversiktsbilde salen.png
Virksomhetsleder Bente Ingebretsen orienterer om barnehagesektoren.
Strategi 2020 Stein Asle Johnsen.png
Stein Asle Johnsen (H) er leder av investeringsutvalget.
Strategi Isabella Collett Sikel og Marie Seland.png
Kommunalsjef Isabella Collett Sikel (t.v) sammen med virksomhetsleder Marie Seland.

Ekstramøte i formannskapet

Lyngdal formannskap var samlet til et ekstramøte torsdag 11. juni, for å behandle en sak om rekruttering av leger. Møtet ble holdt i forlengelsen av strategikonferansen samme dag. Ettersom det var forslag til arbeidsavtaler som skulle behandles ble møtet lukket.

Opptaket fra møtet, som du ser via lenken under, inneholder derfor kun innledningen der formannskapet tar stilling til om møtet skal lukkes eller ikke.

Ekstramøte i formannskapet

Sist endret: 14.03.2024