10 ville ekspedisjonar

Skolen har hatt besøk av forfatter Pia Strømstad som har skrevet boka "10 ville ekspedisjonar" for barn og ungdom. Den forteller om 10 helt ulike ekspedisjoner i vår tid. Forfatteren kombinerer fortelling om ekspedisjonene med å snakke med elevene om redsel og mot. Hva er vi redde for? Hvorfor er vi redde? Hva gjør vi med frykten? Og hva gjør den med oss?

Boka forteller om 10 helt ulike ekspedisjoner i vår tid – som månelandingen, James Camerons dykk i ubåt til det dypeste punktet på havbunnen, Apa Sherpa som har vært på Mount Everest 21 ganger, Ellen MacArthur som seilte jorden rundt helt alene, Amelia Earharts forsøk på å fly jorden rundt, Kon Tiki-seilaset og Nansens forsøk på å nå Nordpolen. Elevene var tydelig oppslukt av det de hørte og fulgte intenst med.

Sist endret: 29.08.2021