Åpning av ny rundkjøring i Konsmo sentrum

Agder fylkeskommune inviterer til åpning av ny rundkjøring i Konsmo sentrum torsdag 20. juni 2024 kl. 13.30.

Lenke: Invitasjon til åpning av ny rundkjøring

Fylkesordfører Arne Thomassen og ordfører Unni Nilsen Husøy deltar på åpningen.

Dette har vært et samarbeidsprosjekt mellom Agder fylkeskommune og Lyngdal kommune, der
kommunen har betalt store deler av prosjektet, mens Agder fylkeskommune har deltatt med
trafikksikkerhetsmidler.

Prosjektet har etablert rundkjøring som erstatning for tradisjonelt kryss i Konsmo, samt tilhørende gang- og sykkelløsninger i området.

Samlet sett har dette gitt Konsmo en mer sentrumsaktig funksjon, samtidig som en har fjernet
muligheten for råkjøring gjennom krysset og gjennom Konsmo, siden alle trafikanter nå må redusere
farten for å passere.

Det er inngått finansieringsavtale mellom kommunen og fylkeskommunen for kostnadene i prosjektet.

Rundkjøring har vært et ønske fra kommunen i mange år for å øke trafikksikkerheten ved å redusere
hastigheten, samt unngå at bilistene fra 461 kjører rett ut i krysset uten å stoppe.

Velkommen til åpning på Konsmo torsdag kl. 13.30!

Sist endret: 09.08.2024