Lyngdal legesenter har byttet journalsystem. PasientSky er ikke lenger i bruk. For digitale tjenester som timebestilling, e-konsultasjon og e-resept må man nå benytte Helsenorge.
Via Helsenorge kan man også sende skriftlig henvendelse til resepsjonen.
– Alle digitale tjenester har en svarfrist på inntil fem virkedager, så akutte henvendelser må fortsatt gå til oss via telefon, opplyser avdelingsleder for legetjenesten, Linn Viken Haddeland.
- Fornyelse av resept vil normalt være klar i løpet av 1-3 virkedager.
- Åpningstider på telefonen er mandag til fredag kl. 08-11.30 og kl. 12.30-15.
I helger og ferier av fastlegen, vil tjenestene e-konsultasjon og e-resept være skrudd av. Disse åpnes igjen når fastlegen er tilbake. Henvendelser som ikke haster, bes om å vente til fastlegen er tilbake.
– Vi opplever at det er mange som ringer oss, og ber om forståelse for at det i en periode nå er noe lengre ventetid. Dette på grunn av innføringen av det nye journalsystemet og opplæring i dette. Vi ønsker å hjelpe alle så raskt vi kan, men ber om at de som ikke har en akutthenvendelse heller benytter seg av våre digitale tjenester, sier Haddeland.
På legesenterets hjemmeside kan du lese mer om Helsenorge sine digitale tjenester. Her finner du også telefonnummeret til legesenteret.
Lenke: Lyngdal legesenters hjemmeside
Ved bestilling av time, e-dialog, e-resept eller e-konsultasjon på legesenterets hjemmeside blir man automatisk videresendt til Helsenorge-plattformen.
– Helsenorge ble brukt i forbindelse med covid-19, så mange er nok kjent med denne plattformen fra før av, sier avdelingsleder Linn Viken Haddeland, og legger til at Helsenorge også kan lastes ned som egen app.