Byggesakskontor åpnet på Konsmo

Kommunens byggesaksavdeling har nå etablert fast kontordag på Konsmo, med muligheter for drop in.

Med ukentlig byggesakskontor i kommunehuset på Konsmo imøtekommer Lyngdal kommune behov og ønsker fra innbyggere i denne delen av kommunen om mer fysisk tilgjengelig og tilstedeværende kommunale tjenester.

Byggesak hver tirsdag

Ordningen med ukentlig byggesakskontor på Konsmo startet tirsdag 10. januar, og første byggesaksbehandler til å bemanne kontoret i Lyngdal nord var Ole Njerve Stensøy.

– Vi er tre byggesaksbehandlere som kommer til å rullere på å være her. Hver sjuende uke er planen at faglederen vår skal bemanne kontoret, sier Stensøy, som selv ser fram til å bli enda litt bedre kjent med publikum i denne delen av Lyngdal kommune.

• Byggesakskontoret i kommunehuset på Konsmo er åpent for avtaler og drop in hver tirsdag mellom kl. 09 og 14.
Bilde av Ole Njerve Stensøy
Ole Njerve Stensøy fikk æren av å åpne det nye byggesakskontoret på Konsmo. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

På rådhuset i Lyngdal er det ikke tilsvarende ordning med drop in, men Stensøy presiserer at terskelen for å ringe og få til avtaler samme dag er lav.

• Besøk på byggesaksavdelingen i Lyngdal sør kan avtales hver dag etter kl. 12.

Lenke: Infoside byggesaksavdelingen

Liv og lys i kommunehuset

Fra før har landbrukskontoret sammen med lønn- og regnskapsavdelingen fast tilhold på Konsmo. Her er også Kirkekontoret, viltforvaltning og kart/oppmåling. Nå får de altså selskap av kommunens byggesaksavdeling hver tirsdag.

I tillegg har både rus og psykiatri, fysioterapeutene og hjemmesykepleien flyttet inn i kommunehuset. Disse tjenestene holdt tidligere til på helsehuset i Konsmo.

Også kommunedirektøren selv, Kjell Olav Hæåk, og kommunalsjef for Plan og næring, Kristine Valborgland, er regelmessig å treffe på Konsmo.

– Nå er det virkelig blitt liv og lys igjen i kommunehuset, smiler Kristine Valborgland.

Mer folk krever mer plass. Derfor har kommunehuset gjennomgått en solid make over. Flere nye kontorer er kommet på plass, og i det tidligere bibliotek-lokalet har fysioterapeutene fått rigget til et flott treningsrom.

Bilde av Kristine Valborgland
Kommunalsjef Kristine Valborgland viser fram det nye flotte treningslokalet i kommunehuset på Konsmo. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Sist endret: 14.03.2024