Kommunestyret 10. oktober i opptak

Gikk du glipp av direktesendingen fra kommunestyremøtet torsdag 10. oktober? Nå kan du se møtet i opptak på Kommune-TV.

Litt om sakene

Første timen av dette møtet var satt av til en orientering fra Å energi, ved Tore Morten Wetterhus, konserndirektør Nett. Med påfølgende spørsmålsrunde. Formell møtestart med behandling av politiske saker var fra kl. 16.30. Her er noen av de politiske sakene som ble behandlet:

• Årets andre tertialrapport
    Tertialrapportene for 2024 finner du via lenken under:
    Lenke til tertialrapporter

• Ny administrativ organisering i Lyngdal kommune
    Via lenken under kan du lese mer om forslaget til ny administratriv organisering:
    Lenke: Har tegnet nytt organisasjonskart
    Kommunedirektør Kjell Olav Hæåk med nytt organisasjonskart synlig på skjermen i bakgrunnen
    Kommunedirektør Kjell Olav Hæåk med deler av det nye organisasjonskartet synlig på skjermen i bakgrunnen.
    Foto: Ida Marie Eikebrok, Lyngdal kommune

• Framtiden til Oftedal steinhvelvbro

• Søknad fra Q43 om dekking av underskudd for 2023
    Nysgjerrig på Q43? Les mer her:
    Lenke: Han er ny leder for Q43

• Valg av erstatter for kommunalsjef Kristine Valborgland som vigsler til borgerlige vigsler i kommunen
    Bilde av Kristine Valborgland
    Kristine Valborgland har sluttet i Lyngdal kommune. I tillegg til å være kommunalsjef for Plan og næring, var hun også en av kommunens ansatte med vigselsrett.
    Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Se møtet her

Det redigerte opptaket fra møtet finner du her:

Lenke: Kommunestyret 10.10. 2024

Sånn finner du saksdokumentene

Illustrasjon dokument-knapp Kommune-TV
Denne skjermdumpen fra et tilfeldig møte i Kommune-TV illustrerer hvor møtedokumentene er lenket opp. Når du følger en sending eller spiller av et opptak kan du via den blå knappen til høyre under «Bokmerker» laste ned saksdokumentene.

Litt praktisk informasjon om Kommune-TV

Om redigering

Alle opptak fra politiske møter redigeres før publisering i TV-arkivet. Det innebærer at pauser og annen dødtid klippes bort, samt at starttidspunktene for hver enkelt sak er korrekt satt, slik at du som seer enkelt kan navigere til den eller de sakene du er interessert i å se. Utover det er opptakene identisk med direktesendingen.

Velg kameravinkler

Illustrasjon valg av kameravinkler
I menylinjen under TV-bildet kan du velge mellom tre kameravinkler. Det er «Podiet», som filmer mot talerstolen, mens kameravinkelen «Salen» viser hele møterommet.

Dersom det underveis i et møte vises ting på lerret, og du ønsker å få dette opp på din egen skjerm, velger du kameraet som heter «Projektor». Dette kameraet er kun aktivt når projektoren er slått på.
Dersom du opplever at det ikke er signal på dette kameraet, kan du alternativt følge presentasjonene ved å velge kameraet som heter «Podiet».

TV-arkivet

De redigerte opptakene fra møtene finner du i arkivet på Kommune-TV.

I dette arkivet kan du i menyen til venstre sortere på kategorier. Er det bestemte saker du er på jakt etter fra tidligere møter, er søkefunksjonen et godt verktøy å benytte.

Lenke til TV-arkivet

• Opptak fra formannskap og kommunestyre arkiveres i fire år
  • Opptak fra utvalgsmøter beholdes i arkivet i 100 dager

Enkelte opptak vurderes å ha såpass stor arkivmessig og/eller historisk verdi, at de beholdes utover  fire år/100 dager. Disse opptakene er markert med *