Innvier skravlebenk i Lyngdal

Innvielse av en egen skravlebenk i Lyngdal er en del av markeringen av Verdensdagen for psykisk helse.

Lyngdal kommune markerer Verdensdagen for psykisk helse med flere arrangementer. Mandag 11. oktober vil ansatte fra psykisk helse være rundt i sentrum, dele ut boller og være tilgjengelig for innbyggere som ønsker en prat.

Torsdag 14. oktober kl. 14 skal ordfører Jan Kristensen avduke og innvie den nye «Skravlebenken» i Rådhusparken. Frivilligsentralen vil da ha åpen kafé, og i tillegg vil helsestasjonen ha åpent for drop in utover kvelden. Se detaljert program under.

TORSDAG 14. oktober

• Frivilligsentralen, rådhuskjelleren i Lyngdal, klokken 11-14: Treffpunkt kafé med Skravlekopp-hygge og verdens første Skravlekopp-kake!
  • Rådhusparken klokken 14-15: Offisiell avduking (og innvielse) av Lyngdal kommunes nye skravlebenker. Musikk og dans med elever fra Lyngdal kulturskole. Panel med ansatte fra Psykisk helse, Skravlekopp-ambassadører, Frivilligsentralen, Helsestasjon for ungdom og NAV. Venke Knutson, initiativtakeren til Skravlekoppen, deltar også.

83139467_2661890997199977_7489870296422285312_n.jpg

• Lyngdal helsestasjon klokken 15-19: Alle våre ungdommer inviteres til å stikke innom Helsestasjonen. Det er Åpen helsestasjon for ungdom (HFU), og selvfølgelig noe mat og drikke.

Verdensdagen for psykisk helse har i år slagordet «Vær oppmerksom. Vær til stede. Følg opp», og temaet er «livet under og etter en pandemi». Via knappelenken under kan du lese mer om verdensdagen.

Verdensdagen psykisk helse

Skravlekoppen handler om inkludering og møter mellom mennesker. Lyngdal ble offisiell skravlekopp-kommune i 2020, og nå skal det også avdukes en egen skravlebenk.

Skravlekopp-plakat.jpg

Sist endret: 14.03.2024