Formannskapet og utvalgsmøter i opptak

Utvalgsmøtene og formannskapets møte i uke 36 kan du nå se i opptak på Kommune-TV.

Uke 36 var politisk maratonuke på Kommune-TV. Møteuken ble innledet tirsdag 3. september. Da var det overføring fra utvalg for miljø, plan og teknisk (UMPT). Det skulle i tillegg vært overføring fra det politiske utvalget for helse og velferd, som hadde sitt møte på Konsmo. Grunnet tekniske problemer ble denne sendingen uten lyd. Underveis i møtet ble status på sakene oppdatert med tekst.

I løpet av onsdag 4. september ble de tekniske probemene på Konsmo løst, og onsdagens planlagte sendinger fra to utvalgsmøter der gikk som planlagt. Det var møte i utvalg for barn og oppvekst, og deretter i det politiske utvalget for kultur og samskaping.

Den politiske møteuken ble avsluttet med formannskapet torsdag 5. september. Via knappelenken under finner du det redigerte opptaket fra dette møtet.

Lenke: Formannskapet 05.09.24

Se utvalgsmøtene her

De redigerte opptakene finner du via knappelenkene under.

Lenke: UMPT 03.09.24

Lenke: Barn og oppvekst 04.09.24

Lenke: Kultur og samskaping 04.09.24

Grunnet teknisk feil er det ikke publisert noe opptak fra møtet i utvalg for helse og velferd 03.09.24.

Befaringer

Tre av de politiske utvalgene var på befaringer i forkant av sine møter. Utvalg for miljø, plan og teknisk (UMPT) var på befaring knyttet til sakene førstegangsbehandling av detaljreguleringsplan for Hovda og for Eigerås.

Utvalg for helse og velferd var på befaring til Byremo omsorgssenter for omvisning og orientering der. Utvalg for kultur og samskaping tok også turen til Byremo før de onsdag kveld samlet seg til møte i kommunestyresalen på Konsmo. Dette utvalget besøkte Musikkverkstedet og den nye kulturscenen.

Sånn finner du saksdokumentene

Illustrasjon dokument-knapp Kommune-TV
Via den blå knappen til høyre under «Bokmerker» kan du laste ned saksdokumentene.

Litt praktisk informasjon om Kommune-TV

Illustrasjon valg av kameravinkler
I menylinjen under TV-bildet kan du velge mellom tre kameravinkler. Det er «Podiet», som filmer mot talerstolen, mens kameravinkelen «Salen» viser hele møterommet.

Dersom det underveis i et møte vises ting på lerret, og du ønsker å få dette opp på din egen skjerm, velger du kameraet som heter «Projektor». Dette kameraet er kun aktivt når projektoren er slått på.
Dersom du opplever at det ikke er signal på dette kameraet, kan du alternativt følge presentasjonene ved å velge kameraet som heter «Podiet».

De redigerte opptakene fra møtene finner du senere i arkivet på Kommune-TV.

I dette arkivet kan du i menyen til venstre sortere på kategorier. Er det bestemte saker du er på jakt etter fra tidligere møter, er søkefunksjonen et godt verktøy å benytte.

Lenke til TV-arkivet

• Opptak fra formannskap og kommunestyre arkiveres i fire år
  • Opptak fra utvalgsmøter beholdes i arkivet i 100 dager

Enkelte opptak vurderes å ha såpass stor arkivmessig og/eller historisk verdi, at de beholdes utover  fire år/100 dager. Disse opptakene er markert med *

Om redigering

Alle opptak fra politiske møter redigeres før publisering i TV-arkivet. Det innebærer at pauser og annen dødtid klippes bort, samt at starttidspunktene for hver enkelt sak er korrekt satt, slik at du som seer enkelt kan navigere til den eller de sakene du er interessert i å se. Utover det er opptakene identisk med direktesendingen.

Sist endret: 06.09.2024