Opptak fra Lyngdal kommunestyre torsdag 14.12.23

Torsdag 14. desember var Lyngdal kommunestyre samlet til årets siste møte. Blant sakene som da ble behandlet var økonomisk handlingsplan og neste års budsjett. Møtet kan du nå se i opptak på Kommune-TV.

Det redigerte opptaket fra kommunestyret finner du via lenken under.

Lenke: Kommunestyret 14.12.23

I tillegg til kommunedirektørens forslag til økonomi- og handlingsplan for perioden 2024-2027, med årsbudsjett for 2024, skulle kommunestyret i dette møtet også sluttbehandle saken om salg av kommunens aksjer i Mandal Havn Strømsvika Holding AS. På saklisten sto også forhold rundt Anne-Cath. Vestly-museet og Forundringsparken AS, og veien videre. For å nevne noe fra en rikholdig dagsorden.

Museumsbygg og parkområdet sett fra oven
Hva er veien videre for Anne-Cath. Vestly-museet og Forundringsparken? Det var spørsmålet som kommunestyret fikk på bordet i møtet 14. desember. Dronefoto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Møtet ble avsluttet med en interpellsjon. Det var Venstre som ønsket ordførerens svar på spørsmål om kommunens håndtering av overvannssituasjoner i byggefelt, g beredskapen knyttet til dette.

Litt praktisk informasjon om Kommune-TV

I menylinjen under TV-bildet kan du velge mellom tre kameravinkler. Det er «Podiet», som filmer talerstolen og møteleder, mens kameravinkelen «Salen» viser hele møterommet.

Dersom det underveis i et møte vises ting på lerret, og du ønsker å få dette opp på din egen skjerm, velger du kameraet som heter «Projektor». Dette kameraet er kun aktivt når projektoren er slått på. Dersom du opplever at det ikke er signal på dette kameraet, kan du alternativt følge presentasjonene ved å velge kameraet som heter «Podiet».

I arkivet på Kommune-TV kan du i menyen til venstre sortere på kategorier. Er det bestemte saker du er på jakt etter fra tidligere møter, er søkefunksjonen et godt verktøy å benytte. Sjekk også ut kategorien Teams, ettersom opptak fra utvalgsmøter, formannskap og kommunestyre som er avholdt via Teams, er arkivert her.

Lenke til TV-arkivet

• Opptak fra formannskap og kommunestyre arkiveres i fire år
  • Opptak fra utvalgsmøter beholdes i arkivet i 100 dager

Om redigering

Alle opptak fra politiske møter redigeres før publisering i TV-arkivet. Det innebærer at pauser og annen dødtid klippes bort, samt at starttidspunktene for hver enkelt sak er korrekt satt, slik at du som seer enkelt kan navigere til den eller de sakene du er interessert i. Utover det er opptakene identisk med direktesendingen.