Så ble EU-nettet åpnet

Mange skuelystne var møtt fram da det nye, åpne EU-nettet i miljøgata ble offisielt åpnet torsdag 28. april.

Som seg hør og bør besørget ordfører Jan Kristensen den offiselle åpningen. Men da med en ikke helt tradisjonell snorklipping. For anledningen klippet han over en nettverkskabel, for å markere at framtiden er trådløs.

Ordfører klipper snoren DSC_1502 (2).jpg
Ordfører Jan Kristensen klipper kabelen og erklærer det nye trådløse EU-nettet i miljøgata for offisielt åpnet. IT-rådgiver i Lyngdal kommune, Trond Andresen, til venstre.

Det nye EU-nettet i Lyngdal sentrum har vært operativt en stund, men nå var altså dagen kommet for å markere at det er kommet i drift. Mange var møtt fram for å få med seg begivenheten, som forløp inne i paviljongen, og i strålende vårvær. Der var det også kake å få for alle som var til stede.

Via lenken under kan du lese mer om det nye, åpne og gratis nettet i hjertet av Lyngdal, som ventelig vil bli til stor glede og nytte for innbyggere og besøkende.

EU-prosjektet WiFi4EU

Tekst og bilder: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune

Mange skuelystne samlet i miljøgata DSC_1500 (2).jpg
Mange ville få med seg markeringen i miljøgata.
Fornøyd Jorun Seland DSC_1493 (2).jpg
Tommel opp fra Jorun Seland, for både kake og nett.
Trond Andresen og Ronny Bjørnevåg deler ut kake DSC_1505 (2).jpg
IT-rådgiver Trond Andresen (t.v.) og kommunalsjef Ronny Bjørnevåg besørget serveringen.
WiFi-kaken DSC_1495 (2).jpg
Det var skikkelig stil over WiFi-kaken.
Trond Andresen og Ronny Bjørnevåg deler ut kake DSC_1510 (2).jpg
Det var rikelig med kake å få for alle frammøtte.
Journalist Torrey Enoksen i aksjon DSC_1499 (2).jpg
Journalist Torrey Enoksen fra Lister var til stede for å dekke begivenheten.
Ruteren i paviljongen DSC_1497 (2).jpg
Her henger det, EU-nettet.