Opptak fra ekstramøtet i UMPT tirsdag 25. juni

Det politiske utvalget for miljø, plan og teknisk (UMPT) var tirsdag 25. juni samlet til et ekstramøte. Dette ble også siste utvalgsmøtet på denne siden av sommeren. Her kan du se møtet i opptak.

Før møtestarten i Lyngdal rådhus var utvalget på flere befaringer. Det var befaringer knyttet til følgende saker: Førstegangsbehandling av reguleringsplan for boliger i Lensmannsbakken; førstegangsbehandling av reguleringsplan for hytter på Belland og saken om godkjenning av etablerte brygger, utedo mv. på Bjørga.

Runden med befaringer startet kl. 12, mens selve utvalgsmøtet var fra kl. 16.

Det redigerte opptaket fra møtet kan du se via knappelenken under:

Lenke: UMPT 25.06.24

Stillbilde fra sendingen på Kommune-TV
Sigurd Myhre (Sp) på talerstolen under UMPT-møtet tirsdag 25. juni. På podiet sitter utvalgsleder Torbjørn Hellås (Frp) og utvalgssekretær Kristine Valborgland.
Stillbilde fra Kommune-TV

Sånn finner du saksdokumentene

Illustrasjon dokument-knapp Kommune-TV
Via den blå knappen til høyre under «Bokmerker» kan du laste ned saksdokumentene.

Litt praktisk informasjon om Kommune-TV

Illustrasjon valg av kameravinkler
I menylinjen under TV-bildet kan du velge mellom tre kameravinkler. Det er «Podiet», som filmer mot talerstolen, mens kameravinkelen «Salen» viser hele møterommet.

Dersom det underveis i et møte vises ting på lerret, og du ønsker å få dette opp på din egen skjerm, velger du kameraet som heter «Projektor». Dette kameraet er kun aktivt når projektoren er slått på.
Dersom du opplever at det ikke er signal på dette kameraet, kan du alternativt følge presentasjonene ved å velge kameraet som heter «Podiet».

De redigerte opptakene fra møtene finner du senere i arkivet på Kommune-TV.

I dette arkivet kan du i menyen til venstre sortere på kategorier. Er det bestemte saker du er på jakt etter fra tidligere møter, er søkefunksjonen et godt verktøy å benytte.

Lenke til TV-arkivet

• Opptak fra formannskap og kommunestyre arkiveres i fire år
  • Opptak fra utvalgsmøter beholdes i arkivet i 100 dager

Enkelte opptak vurderes å ha såpass stor arkivmessig og/eller historisk verdi, at de beholdes utover  fire år/100 dager. Disse opptakene er markert med *

Om redigering

Alle opptak fra politiske møter redigeres før publisering i TV-arkivet. Det innebærer at pauser og annen dødtid klippes bort, samt at starttidspunktene for hver enkelt sak er korrekt satt, slik at du som seer enkelt kan navigere til den eller de sakene du er interessert i å se. Utover det er opptakene identisk med direktesendingen.

Sist endret: 26.06.2024