Dette er infosiden for ansatte i Lyngdal kommune. Her finner du nyheter, lenker til brukersystemer, maler og annen nyttig informasjon.
Interne nyheter
Interne nyheter og aktuell info for deg som ansatt finner du via knappelenken under.
Beskjeder til ansatte publiseres i hovedsak på Teams.
Tilbyr nytt tankevirus-kurs
Opplever du angst eller depresjon, eller ønsker du å lære mer om hvordan psykologi påvirker oss i hverdagen? Da kan tankevirus-kurset være noe for deg. Kurset går over tre dager, og nytt kurs har oppstart mandag 2. desember 2024.
Les mer via lenken under.
Lenke: Opplever du tankevirus?
Kommune-nytt
Se under Kommune-nytt på førstesiden for aktueltsaker fra kommunen din:
MILJØFYRTÅRNPROSESSEN
Via lenkene under finner du informasjon som er publisert om Lyngdal kommunes miljøfyrtårnsertifisering. De nyeste sakene ligger øverst.
Lenke: Kommunens ferskeste miljøfyrtårn (mars 2023)
Lenke: Første miljøfyrtårn på plass (feb. 2023)
Lenke: Skal ta den grønne lappen (sept. 2022)
Lenke: Kommunestyret orienteres om miljøfyrtårnprosessen (april 2021)
Lenke: Interpellasjon om miljøfyrtårnprosessen (mars 2021)
Nyttige lenker og info
BRUKERSYSTEMER FOR ANSATTE
Har du spørsmål om eller trenger assistanse knyttet til et fagsystem, finner du rette personen å henvende deg til her: Lenke: Kontaktpersoner for systemene
Under finner du lenker til brukersystemer for ansatte:
Historisk base WebSak 2019-2024
Historisk base WebSak 2002-2019
Historisk base WebSak 2007-2019 (Audnedal)
Innlogging med Bank-ID eller annen elektronisk ID. For spørsmål send epost til lønningskontoret via lenken under.
HJEMMEKONTOR (info publisert 08.04.24)
Lyngdal kommune har valgt å anskaffe endepunktsikring til sine PCer. Dette er et anbefalt tiltak fra blant annet HelseCERT for å beskytte enhetene til kommunen mot angrep. I den forbindelse vil også programmet som brukes for å logge på hjemmekontor bli oppgradert for de som bruker dette. Program og ikon vil fortsatt være veldig likt som tidligere. Ikonet ved siden av klokken vil ha litt endringer på fargen, men ellers være rimelig likt.
Oppgraderingen skjer automatisk, og dersom ikonet mangler etter oppgraderingen er det bare å logge av og på, eller restarte maskinen, så skal det komme på plass som tidligere.
Når man åpner programmet vil det når alt er på plass se ut som bildet under:
Her er da øverste del av vinduet veldig likt som tidligere for de som bruker hjemmekontor, og alt fungerer som før. Nederste del tilhører endepunktsikringen, og er ikke noe du som bruker trenger å forholde deg til.
Trond Ågedal Bue
Senior IT-konsulent / Senior IT consultant
BEREDSKAP
Lenker til aktuelle beredskapsskjema og -systemer.
Lenke: Registrering av evakuert person (EPS)
Medier og kommunikasjon
AKAN
AKAN står for arbeidslivets kompetansesenter for rus- og avhengighetsproblematikk på arbeidsplassen. Informasjon om AKAN for ansatte i Lyngdal kommune finner du via den grønne knappelenken under.
Husk at det er helt ufarlig å ta kontakt med AKAN for spørsmål eller råd. AKAN-kontakter har taushetsplikt.
Arbeidsmiljøutvalget
Informasjon om Arbeidsmiljøutvalget i Lyngdal kommune finner du via knappelenken under.
Verneombud
Informasjon om verneombud og hovedverneombud finner du via knappelenken under.
Lenke: Verneombud i Lyngdal kommune
Bedriftshelsetjeneste
Fra 01.01. 2024 til 31.12. 2028 har Lyngdal kommune tegnet avtale med BHT SørVest, lokalisert i Mandal og Flekkefjord.
Primærkontakt for Lyngdal kommune er Thea Brattebø Ingebretsen, tlf. 414 58 809.
Sekundærkontakt er Heidi Andersen, tlf. 416 48 295.
Du kan lese mer om dem via lenken under:
- Hovednummeret til BHT SørVest er 38 32 32 32
En bedriftshelsetjeneste skal ha en fri og uavhengig rolle, og er verken arbeidsgivers eller arbeidstakers representant. De har en rådgivende funksjon på en rekke møtearenaer hvor ansatte, ledere, tillitsvalgte og vernetjenesten har sitt virke.
BHT SørVest vil ha fast tilstedeværelse i Lyngdal hver uke, fortrinnsvis torsdager på rådhuset, men ellers etter behov/bestilling.
Avtalen om bedriftshelsetjeneste koordineres av Organisasjon og utvikling, for tiden ved rådgiver Kristin Opsahl, telefon 977 12 206.
Arkivhjelp
For spørsmål om Elements eller andre ting knyttet til post/arkiv, benyttes eposten under.
IT-SUPPORT
For hjelp med IT-løsninger kontakt vår driftsleverandør ASPIT
Administrativ omorganisering
Alle informasjon om den i 2021 pågående administrative omorganiseringen i Lyngdal kommune, er samlet på en egen side. Den finner du via knappelenken under.