Alzheimerdagen i Lyngdal 2023 markert i nord og sør

Da den internasjonale alzheimerdagen ble markert i Lyngdal torsdag 21. september 2023, var det med arrangementer både på Lyngdal helsehus og på Byremo.

På Lyngdal helsehus kunne besøkende treffe demenskoordinator Anne Låtveit og representanter fra kommunens hukommelsesteam. I tillegg ble det servert lappekaker og kaffe, i regi av Kvås helselag, og det var informasjon om hjelpemidler og velferdsteknologi på «Mulighetsrommet», visning av informasjonsfilm om Alzheimer, samt omvisning på dagsenteret.

På Joker Byremo var representanter fra Grindheim helselag tilgjengelig for en prat.

Har du forresten fått med deg at Lyngdal kommune nå har inngått avtale om å bli demensvennlig samfunn? Les mer om det via lenken under.

Lenke: Demensvennlig kommune

Lenke: Dette er «Mulighetsrommet»

Illustrasjonsbilde av puslespill som mangler biter