Budsjettkonferansen og kommunestyret i opptak

Opptaket fra budsjettkonferansen og kommunestyret torsdag 12. november er nå tilgjengelig i TV-arkivet.

Torsdag 12. november 2020 presenterte kommunedirektør Kjell Olav Hæåk administrasjonens forslag til økonomiplan for 2021-2024, med budsjett for 2021. Budsjettkonferansen i Lyngdal kulturhus ble overført direkte på Kommune-TV. Nå kan du se den og det påfølgende kommunestyremøtet samme kveld i opptak.

Grunnet korona-restriksjonene var verken budsjettkonferansen eller kommunestyret åpent for publikum. Offentligheten ivaretas gjennom sendingen på Kommune-TV. I tillegg hadde media anledning til å være til stede.

I det redigerte opptaket er pauser og annen dødtid klippet bort. Utover det er opptaket identisk med direktesendingen.

• For best mulig lyd under avspilling anbefales å benytte øreplugger eller hodetelefoner.

Det redigerte opptaket fra budsjettkonferansen og kommunestyret finner du via knappelenken under.

Lenke: Budsjettkonferansen 2020

I avspillingsvinduet på Kommune-TV kan du laste ned møteinnkallingen og saklisten til kommunestyret, samt kommunedirektørens forslag til økonomiplan og budsjett. Budsjettforslaget og vedlegg til budsjettet er også tilgjengelig via de blå knappelenkene under.

Lenke: Kommunedirektørens budsjettforslag

Lenke: Vedlegg til budsjett 2021

Skjermdump budsjettkonferansen 121120 Elin Rugland Falkum.png
Økonomisjef Elin Rugland Falkum går gjennom forslagene til driftsbudsjett for 2021. Skjermdump fra Kommune-TV

I arkivet på Kommune-TV kan du i tillegg se budsjett-orienteringen som kommunedirektøren torsdag 5. november hadde for de politiske gruppelederne. Dette var en overordnet orientering om de tiltakene administrasjonen jobbet med. En sending som ble fulgt med stor interesse, med hele 425 visninger.

Interessen for direktesendingen fra budsjettkonferansen og kommunestyret torsdag 12. november var også stor, med ikke mindre enn 548 visninger. Eller "seere", om du vil. Seere i hermetegn fordi det som telles er såkalte IP-nummer. Alle datamaskiner som kobler seg opp på nettet får sitt unike nummer. Det kan gjerne sammenlignes med et telefonnummer. Om en seer går inn og ut av en sending flere ganger via sin datamaskin eller mobil, teller dette fortsatt kun som én visning. Derfor kan vi slå fast at minimum 548 personer fulgte torsdagens sending fra budsjettkonferansen og kommunestyret.

• Torsdag 26. november blir det en ny gjennomgang av økonomiplan og budsjett for gruppelederne. Også det møtet overføres på Kommune-TV.
  • De politiske budsjettforhandlingene i kommunestyret er torsdag 17. desember. Da skal de folkevalgte legge fram sine forslag, og til slutt endelig vedta budsjettet.