Har du informasjon, eller trenger du noen å snakke med?

En medarbeider i Lyngdal idrettslag ble i midten av august varetektsfengslet og siktet for befatning med seksualiserte fremstillinger av barn. Siktelsen er nå utvidet til også å gjelde fysiske seksuelle overgrep. Har du informasjon til politiet om saken, eller trenger noen å snakke med, finner du kontaktinformasjon her.

I en pressemelding sendt ut onsdag 11. september skriver Agder politidistrikt at siktelsen er utvidet til også å gjelde gjentatte fysiske seksuelle overgrep mot barn under 14 år.

Sitter du på informasjon i denne saken som du tenker er viktig for politiet å få, kan du kontakte etterforsker Siv Helen Tveit på mobilnummer 911 04 047. Eller per epost via lenken under.

Lenke: Epost politiet

Det er Siv Helen Tveit som jobber med denne saken i politiet.

Er du berørt av saken, og trenger noen å snakke med, finner du kontaktinformasjon til ressurspersoner i Lyngdal kommune via lenken under.

Lenke til forebygging og livsmestring

Har du spørsmål knyttet til skole- og/eller klassesituasjon, kontakter du rektor på din skole. Spørsmål om skolesituasjon i forbindelse med denne saken kan også stiles til virksomhetsleder for Oppvekst i Lyngdal kommune, Ingrid Alden, telefon 916 49 477. Eller epost via lenken under.

Lenke: Epost Ingrid Alden

«Slå ring om hverandre»

– Som ordfører håper jeg alle parter i denne vonde saken blir godt ivaretatt, og at vi evner å slå ring om hverandre. Lyngdal kommune følger opp og hjelper der vi kan. Kommunens helsetjeneste er tilgjengelig for de som har behov for å snakke med noen, sier ordfører Unni Nilsen Husøy.

Når det gjelder informasjon om utviklingen i saken henviser hun til politiet.

– Jeg forstår at informasjonsbehovet er stort, og at mange sitter med mange spørsmål. Men etterforskningen må gå sin gang, og så må vi som kommune stille opp der vi kan, sier Unni.

Hun anmoder også media om å utvise varsomhet i omtalen av denne saken, som involverer barn.

Portrettbilde av ordfører Unni Nilsen Husøy
«Slå ring om hverandre», sier ordfører Unni Nilsen Husøy.

Sist endret: 11.09.2024