Vintlandsveien stenges igjen

Mandag 8. juli stenges igjen Vintlandsveien i 18 timer, fra og med klokken 08 om morgenen.

Stengingene skjer på grunn av støp av brua over offentlig vei. Grøvanbakken kan benyttes som omkjøringsvei i de 18 timene Vintlandsveien holdes stengt.

– Disse stengingene er et lovpålagt sikkerhetstiltak, opplyser samfunnskontakt for entreprenøren Implenia Stangeland, Rita Tvede Bartolomei, og legger til at det planlegges en tilsvarende stenging i løpet av uke 29.

– Vi kommer tilbake med informasjon om dette, opplyser Bartolomei, og viser til at informasjon om stenging av Vintlandsveien legges ut på entreprenørens nettside. Se lenken under. Som det framgår der, kan du også melde deg på epost-varsler for å få denne informasjonen direkte.

Lenke: E39 Lyngdal, Herdal til Røyskår

Hun legger til at stenging av kommunale veier, som denne veien, ikke blir registrert hos 175 Veitrafikksentralen.

Under slik støp over offentlig vei tillater lovverket passering av ambulanse, brannvesen og politi under utrykning, samt helt nødvendig anleggstrafikk. Men veien er stengt for all allmenn ferdsel, inkludert for syklister og fotgjengere.

Har du ytterligere spørsmål om stengingene?

Kontakt plassjef for Hårikstad bru, Maciej Nagucki, på telefon 468 10 237, eller epost maciej.nagucki@implenia.com

Eller du kan ringe Implenia Stangelands vakttelefon på 407 07 888.

Bilde av Hårikstad bru
Bilde av Hårikstad bru tatt 28. februar 2024. Foto: Ole Åsmund Brattfjord, Lyngdal kommune
Kartutsnitt
Kartutsnitt som viser stedet hvor Vintlandsveien i perioder vil bli stengt. Hentet fra hjemmesiden til Implenia Stangeland