Hun er ny rektor for Voksenopplæringen

Tirsdag 11. juni har hun etter planen sin første arbeidsdag som ny rektor for Voksenopplæringen i Lyngdal. Her kan du bli litt bedre kjent med Anne Lisabeth Jøsang.

Jøsang kommer til Lyngdal fra øykommunen Bokn, som ligger i det geografiske nabolaget til Karmøy og Haugesund. Her har hun de siste to årene vært konstituert som rektor ved Bokn skole. Før det har hun selv vært lærer, og senere undervisningsinspektør. Hun har med andre ord gått gradene i skoleverket, med den styrken det gir når det handler om innblikk og innsikt i alle deler av skolehverdagen.

God kjennskap til Lyngdal har hun også, ettersom familien har hytte i kommunen.

– De siste årene har vi vært mye i Lyngdal, i helger og i ferier, og vi liker oss veldig godt her. Etter at ungene flyttet ut har jeg og mannen min snakket om å flytte sørover, om rett jobb skulle dukke opp. Da jeg så at jobben som rektor ved Lyngdal voksenopplæring ble lyst ut tenkte jeg at det var en spennende mulighet og en jobb som jeg ønsket å søke på. Etter et veldig hyggelig intervju var jeg så heldig å få tilbud om jobb, så nå flytter jeg og mannen min nedover, sier Anne Lisabeth.

Portrettbilde av Anne Lisabeth Jøsang
Anne Lisabeth Jøsang er ansatt som ny rektor for Voksenopplæringen i Lyngdal. Foto: Privat

Hun er opprinnelig fra Lister, født og oppvokst i Flekkefjord, men har bodd mesteparten av sitt voksne liv i Rogaland. På Bokn har hun holdt hus og hjem sammen med mann og tre barn, som nå er unge voksne på 19, 24 og 29 år.

– Nå gleder jeg meg veldig til å starte i jobben i Lyngdal, og til å bli kjent med mine nye kollegaer, sier Jøsang, som ellers avslører at hun er et «hundemenneske».

– Jeg har selv to hunder, så mye av fritiden går med til trening av hund og å være ute på tur, forteller hun, og legger ikke skjul på at hun håper det finnes et aktivt hundemiljø i eller i nærheten av Lyngdal. Hun tar gjerne imot tips om dette.

Dersom alt går etter planen har Anne Lisabeth Jøsang sin første arbeidsdag som rektor ved Voksenopplæringen i Lyngdal kommune tirsdag 11. juni.

Voksenopplæringen holder til på Rom, men har også en avdeling på Byremo. I tillegg er virksomheten tilknyttet Amento, den største arbeids- og inkluderingsbedriften i Lister. Amento er 100 prosent offentlig eid, av kommunene i Lister.

Lenke: Infoside Voksenopplæringen

Lenke til Amento

Kontaktinformasjon:

telefon-LKicon100x100.png  418 68 917

epost-LKicon100x100.png post@lyngdal.kommune.no

Steds-LKicon100x100.png Velkomstskolen: Rinnanveien 2 på Rom, FVO og norskopplæring: Nye Monoddveien 7 (Amento)

adresse-LKicon100x100.png Postboks 353, 4577 Lyngdal

Hjemmeside Lyngdal voksenopplæring