Arbeidsgiverstrategi og ansatte

Mandat og oppgaver

  • Arbeidet i delprosjektet har som målsetting å utforme en arbeidsgiverstrategi som er i tråd med vedtatt omstillingsavtale.
  • Arbeidet skal sikre at ansatte opplever overgangen til ny kommune så smidig som mulig, samt at ansattes rettigheter og plikter blir ivaretatt. Målet er at framtidig arbeidsgiverpolitikk skal bidra til én omstillingsdyktig og serviceinnstilt kommune -og som samtidig er en attraktiv arbeidsplass.
  • Det er innenfor delprosjektets mandat å lede harmoniseringsarbeidet og gjøre tiltak som fører til en enhetlig arbeidsgiverstrategi for ny kommune. Dette innebærer å foreta en grundig kartlegging, som skal danne grunnlaget for en ny og samordnet avtale- og lønnspolitikk. All harmonisering skal skje i forkant av sammenslåingen.
  • Delprosjektet skal ha ansvar for at felles reglement og overordnede prosedyrer som berører tilsettings- og ansettelsesforhold blir utarbeidet.
  • Det er innenfor delprosjektet oppgave å vurdere kompetansebehovet i ny kommune, og på bakgrunn av dette og ny administrativ organisering, skal det utarbeides bemanningsplan for ny kommune.

Delprosjektet skal med grunnlag i administrativ struktur for den nye kommunen avdekke hvilke leder- og nøkkelstillinger som blir berørt av overtallighet, samt utarbeide retningslinjer og kriterier for bemanning av disse stillingene.

Medlemmer av prosjektgruppen

  • Isabella Collett Sikel (leder), Personal og organisasjonsansvarlig, Lyngdal kommune
  • Tone Sommerseth, Hovedtillitsvalgt Fagforbundet, Lyngdal kommune
  • Britt Dalan, Hovedtillitsvalgt Utdanningsforbundet, Audnedal kommune
  • Astri Skurve Daaland, Hovedverneombud, Lyngdal kommune
  • Marit Olufsen Omland, prosjektkoordinator nye Lyngdal 

Resultater av prosjektet

Vedtak - Lønnspolitiske retningslinjer

Vedtak - Permisjonsreglement

Vedtak - Retningslinjer for fleksitid, avspasering og reisetid

Vedtak - Retningslinjer for oppmerksomhet

 

Sist endret: 04.06.2021